V drugem poglavju jogijskih suter Patanjali opisuje pet različnih načinov trpljenja, stisk. Gre za kleše, s katerimi se rodimo. To so nevednost (avidya), egoizem (asmita), navezanost (raaga), odpor (dvesha) in strah pred smrtjo, minljivostjo (abhinivesha). Iz teh petih načinov trpljenja nastajajo moteči tipi miselnih valov, ki jih lahko odstranimo, ko jih razumemo ter s tem oziroma z večjo samozavestjo in nadzorom uma napredujemo na poti samouresničitve.
Vse zgoraj navedene stiske se prepletajo v našem egu.
Nevednost: tipičen primer nevednosti je zamenjava nestalnega s stalnim. Ogromno časa, recimo, porabimo za svoj zunanji videz in ne želimo razumeti, da je videz začasen, mladost minljiva. Želimo ostati večno mladi namesto, da bi sprejeli dejstvo, da so spremembe edini trajni dejavnik v življenju vsakogar in da lahko marsikaj postorimo, da se lepo staramo.
Ego. Vsi imamo ego. Opuščanje občutka »jaz – jaz – moj« naj bi bila najpomembnejša stvar v življenju.
Vendar: bolj ko sem ‘jaz’ najpomembnejša stvar na svetu in bolj ko se osredotočim na ‘jaz’, večji je pritisk na ta ‘jaz’, ker se zdi, kot da se ves svet vrti okoli ‘mene’. Vsaka motnja ali vznemirjenost, ki se pojavi, se zdi veliko večja kot je v resnici. Pri osebi, osredotočeni na ego, je svet veliko manjši kot pri nekomu, ki je manj osredotočena na ego, z občutkom povezanosti z zunanjim svetom in občutkom višje zavesti in resnice.
Navezanost in želje: to je glavni vzrok vseh naših trpljenj. Navezani smo na naše otroke, družino, zakonca, hrano, pametne telefone … seznam je neskončen. Zmernost in ravnovesje sta ključ, ki pomaga premagati to stisko. Vaše potrebe in želje bi morale biti pod nadzorom.
Dveše so močna nenaklonjenost ali izogibanje. To počnemo, ker ne maramo izstopiti iz svojega območja udobja, vendar ne opazimo izjemne priložnosti za rast, ki jo prinaša s seboj. Najboljši način, da se izognete odporu, je, da ga zaznate in se soočite z neprijetnimi situacijami, poiščete vmesno rešitev, ki vam bo dokler ne presegate odpora manjšala neprijetnost. Tipična čustva dveš so: ljubosumje, jeza, sovraštvo, zakaj jaz, zakaj zdaj. Nikoli ne bi smeli postavljati teh vprašanj. Če ne morete mimo svojih trpljenj, boste obtičali v pasti.